محمدمهدی کاظمی با اشاره به دادههای منتشرشده درباره افت نمرات پایههای یازدهم و دوازدهم اظهار کرد: مقایسه نتایج امسال با سال گذشته نشان میدهد در همه رشتهها به جز ریاضیفیزیک کاهش عملکرد مشاهده شده است.
وی توضیح داد شیوه مفهومی طراحی سوالات از سال ۱۴۰۲ موجب افت اولیه شد اما با اجرای دورههای توانمندسازی معلمان و برنامههایی مانند کلاسهای جبرانی و پویشهای علمی، میانگین نمرات سال گذشته بیش از ۰.۶ نمره افزایش یافت.
او یکی از دلایل افت امسال را انتشار شایعاتی درباره حذف تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور دانست که تمرکز دانشآموزان را برهم زد. همچنین تغییر دولت و جابهجایی گسترده مدیران در سطح استانها و مناطق، روند برنامهریزی آموزشی را تحت تاثیر قرار داد.
کاظمی تأکید کرد: اگر ثبات مدیریتی برقرار شود و برنامههای ویژه برای توانمندسازی معلمان و آشنایی دانشآموزان با شیوه جدید امتحانات ادامه یابد، میتوان در خرداد سال آینده شاهد بازگشت روند صعودی نمرات بود.
انتهای خبر/