​انتقادات مردم در سیستان و بلوچستان

به عملکرد سرپرست راه‌آهن جنوب شرق

20 شهريور 1404 ساعت 11:40

فعال رسانه در سیستان و بلوچستان گفت: از زمان انتصاب سرپرست راه‌آهن جنوب شرق، درون وب‌سایت اطلاع‌رسانی این اداره کل، ۶ عنوان خبر بارگذاری شده که آخرین خبر به حدود ۴ ماه پیش بازمی‌گردد، از طرفی برخی از اخبار شامل برگزاری مانور، پیام تبریک و دستاوردسازی می‌شود؛ اما در میدان عمل هیچ کورسوی امیدی نیست.


به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی «استال پرس» و به نقل از گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، امیر صیادی فعال رسانه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دانشجو گفت: از زمان انتصاب نامبرده، صرفاً دو خبر "اجرای طرح غربالگری سلامت" و "کاشت درخت به مناسبت روز درخت‌کاری"، ارزش خبری دارد.
 
 وی با اشاره به اینکه قطار محلی خاش، گران‌ترین قطار محلی ایران به شمار می‌رود، افزود: سرپرست راه‌آهن در یک خبر که شرحی از دیدارش با نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی است، مدعی شده که جایگزین‌شدن سالن‌های جدید به‌قطار خاش، موجب افزایش رضایتمندی مردم شده، این در حالی است که مردم نسبت به وضع دستگاه سرمایشی سالن‌های مذکور، قدیمی بودن سالن‌ها و قیمت بالای آن معترض هستند.
 
 وی با اشاره به خبر "بهره‌برداری از گام توسعه اتاق مادر و کودک در ایستگاه راه‌آهن زاهدان" بیان کرد: بررسی آرشیو اخبار راه‌آهن جنوب شرق، نشان می‌دهد که اتاق مادر و کودک ایستگاه راه‌آهن زاهدان در دولت یازدهم افتتاح شده و با توسعه ایستگاه مذکور، اتاق مادر و کودک نه‌تنها توسعه‌نیافته بلکه یک محیط کوچک به این مهم اختصاص‌داده‌شده که با واژه توسعه همخوانی ندارد، باتوجه‌به این‌که خبر مذکور به مناسبت هفته جوانی جمعیت منتشر شده، نوعی دستاوردسازی به نظر می‌رسد.
 
 این فعال رسانه‌ای ادامه داد: دولت‌های مختلف همواره به مبحث مهم دولت الکترونیک می‌پردازند، اما وب‌سایت رسمی راه‌آهن جنوب شرق از اوایل خردادماه امسال به‌روزرسانی نشده و کماکان اطلاعات مدیرکل و معاونین، به‌روزرسانی نشده است.
 
 وی با اشاره به اینکه چنین وضعیت اسف‌بار نشان عدم نظارت استانداری سیستان و بلوچستان و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملکرد سرپرست راه‌آهن جنوب شرق دارد، تصریح کرد: چندی قبل یک پیام تسلیتی از جانب سرپرست راه‌آهن جنوب شرق منتشر شد که رونوشت شده متن پیام سایر مدیران بود، زمانی که یک فرد خلاقیت نوشتن پیام تسلیت را ندارد، چگونه او را به‌عنوان سرپرست یک اداره کل منصوب کردند؟
 
 صیادی خاطرنشان کرد: ضعف عملکردی سرپرست راه‌آهن جنوب شرق و حواشی رسانه‌ای وی، این نگرانی را در میان جامعه ایجاد کرده که مبادا توسعه راه‌آهن سیستان و بلوچستان محقق نشود.
 وی گفت: نکته جالب این است که روابط‌عمومی راه‌آهن نسبت به حواشی رسانه‌ای سرپرست راه‌آهن جنوب شرق واکنشی نشان نداده تا برای افکار عمومی شفاف‌سازی کند.
 
 وی اضافه کرد: در یکی از رسانه‌ها به نقل سرپرست راه‌آهن جنوب شرق، راه‌اندازی قطار اختصاصی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا رسانه‌ای شده بود، سؤال اینجاست که خود راه‌آهن جنوب شرق عملکردی برای ارائه ندارد که در مورد عملکرد یک نهاد دیگر مصاحبه می‌کند؟

انتهای خبر/


کد مطلب: 429301

آدرس مطلب: https://www.estalpress.ir/news/429301/عملکرد-سرپرست-راه-آهن-جنوب-شرق

استال پرس
  https://www.estalpress.ir